Mari mengenali barang 'OriCHINA'

Assalamualaikum w.b.t...

Anda pernah membeli 'spare-part' motor atau kereta? Pastikan anda mendengar betul-betul ape yang dikatakan oleh tokey kedai samada barang-barang tersebut Original, Oritaiwan dan istilah terbaruOrichina... Mungkin kerana pelat atau saja-saja buat untuk memerangkap pelanggan, pelanggan pasti terkejut jika mendengan barang Oricina (disebut hampir serupa dengan original) lebih murah dari barang Oritaiwan. Sebenarnya barang tersebut bukan original dan lebih rendah qualiti dari barangan tiruan Taiwan, iaitu barangan tiruan dari China.

Namun, bukan niat saya kali ni nak kongsi pasal tu... kali ni saya nak kongsikan gambar-gambar barang Original China atau singkatan orichina... Barang 'brand' antarabangsa yang telah di'local'kan oleh para peniaga di sana.














Ada yang kreatif dan ada yang membuat anda tersenyum hingga nampak gigi...

Semoga perkongsian ini dapat menghilangkan 'tension' dan stress anda...
Share on Google Plus

About mdzulsidek

Dilahirkan pada tahun 80 dan membesar pada era 90'an di Kuantan, Pahang. Masih menetap di Kuantan dengan pasangan hidup dan bersama dua cahayamata yang comel. Tidak mengimpikan apa-apa dalam berblog, sekadar berkongsi apa yang dirasakan menarik dan berguna, serta memanfaatkan ilmu yang ada hasil dari pengorbanan emak dan ayah. Selain cuba menyebarkan ilmu dan pegetahuan yang bermanfaat, moga menjadi bekal yang baik di sana nanti dan turut memanfaatkan pemegang saham utama diri ini...arwah emak dan ayah.
    Blogger Comment

0 komen:

Catat Ulasan