Cara Disable Autoplay Video Facebook di Android

 Assalammualaikum wbt.... Facebook update lagi? Kali ni dengan autoplay video yang pasti akan merugikan data internet kita. Lagipun bukan semua video yang dikongsikan perlu kita tengok. Baiklah, kali ni saya nak kongsikan cara nak hentikan function terbaru FB tu...

Langkah-langkah berikut perlu di ambil:

1. Buka App Facebook anda.
2. Klik butang menu =  dipenjuru kanan sebelah atas.
3. Klik "App Seting



4. Klik pada pilihan Video


5. Pilih setting OFF


6. Lihat hasilnya akan jadi seperti berikut:

Ok. Anda boleh terus menggunakan FB anda seperti dahulu, video sudah tidak auto-play lagi... dan jimatlah quota internet anda.

Semoga perkongsian ini bermanfaat untuk anda, sila share kepada kawan-kawan kalau merasakan ia membantu. Tinggalkan komen anda untuk maklumbalas saya. 

Knowledge is Power!!!
Share on Google Plus

About mdzulsidek

Dilahirkan pada tahun 80 dan membesar pada era 90'an di Kuantan, Pahang. Masih menetap di Kuantan dengan pasangan hidup dan bersama dua cahayamata yang comel. Tidak mengimpikan apa-apa dalam berblog, sekadar berkongsi apa yang dirasakan menarik dan berguna, serta memanfaatkan ilmu yang ada hasil dari pengorbanan emak dan ayah. Selain cuba menyebarkan ilmu dan pegetahuan yang bermanfaat, moga menjadi bekal yang baik di sana nanti dan turut memanfaatkan pemegang saham utama diri ini...arwah emak dan ayah.
    Blogger Comment

2 komen: