Definasi Glitterati / Exclusive Nuffnagger

Assalamualaikum w.b.t blogger-bloger sekalian.

Dalam entry yang lepas saya telah memberikan panduan untuk mendaftar sebagai Nuffnangger, kali ni saya translate kan pulak artikel dari website nuffnang, bagaimana nak menjadi Exclusive Nuffnanger atau Glitterati Member. Kelebihannya boleh tuan-tuan dan puan-puan hayati sendiri. Semoga entry kali ni memberi sedikit lagi info berkaitan nuffnang kepada anda. Jom buat duit free... heheh
"Exclusive Nuffnanger"

" Exclusive Nuffnanger " adalah seorang blogger Nuffnang yang tidak mempunyai/mempamerkan iklan, menyebut, atau pautan kepada rangkaian iklan lain yang berasal dari Asia Tenggara, atau mana-mana rangkaian iklan yang kita anggap sebagai pesaing Nuffnang di blog / beliau.

Bagaimana memohon untuk kelab glitterati Nuffnang?

Anda tidak perlu memohon, dan akan secara automatik dimasukkan sebagai glitterati Nuffnang selagi blog anda TIDAK mempunyai sebarang iklan, menyebut, atau membuat pautan kepada rangkaian iklan lain yang berasal dari SEA, atau mana-mana rangkaian iklan lain yang kami fikirkan pesaing Nuffnang di blog anda. 'Crawler' kami akan secara automatik memasukkan blog anda ke dalam senarai kelab glitterati dalam tempoh 7 hari.

Perhatian! Jika iklan, atau link untuk rangkaian pesaing diletakkan di blog anda pada bila-bila masa, crawler kami akan mengesan dalam tempoh 4 hari dan anda secara automatik akan dikeluarkan dari kelab glotterati.

Mengapa Anda Perlu Sertai Komuniti glitterati Nuffnang


Kadar Pembayaran bagi kedua-dua CPUV (Cost-Per-Unique -Visitor) dan kempem CPC (Cost-Per-Click).

Apabila blog anda menjadi blog pengiklan, sedikit lebih untung! Lebih kurang iklan di laman blog anda, lebih tinggi 'share' yang akan diperolehi oleh setiap iklan keran tidak perlu bersaing dengan iklan yang lain di ruangan yang terhad. Oleh itu, semakin tinggi CTR (Click-Through-Ratio) dan semakin tinggi nilai ruang iklan yang tertentu di blog.

Sebagai contoh, anda tidak akan melihat 8 iklan yang berbeza pada halaman yang sama pada akhbar melainkan jika ia di 'Classifieds', dimana setiap pengiklan membayar sejumlah kecil. Hasilnya itu, Nuffnangers glitterati akan mendapat 20-40% lebih daripada blogger biasa yang menyemakkan blog mereka dengan iklan.

Terma Pembayaran

Nuffnang membuat pembayaran kepada  ahli glitterati 30 hari selepas akhir setiap bulan dari tarikh permintaan 'cashout' mereka. Selepas itu, cek akan disiapkan dan dihantar ke bank untuk pemprosesan mengikut undang-undang sebelum dihantar ke alamat berdaftar anda. Pemprosesan dan penyampaian cek oleh bank akan mengambil masa kira-kira 2 minggu.

Sebaliknya, Nuffnang akan mengambil masa 60 hari untuk memproses pembayaran 'cashout' untuk bukan-ahli glitterati. Dalam erti kata lain, ahli-ahli glitterati akan menerima pendapatan mereka pada tempoh yang lebih pendek.

Peluang Advertorial

Ramai Blogger yang tahu bahawa kempen iklan banner boleh mendapat pendapatan yang stabil dan baik, advertorial yang membayar paling banyak. Setiap advertorial bergantung kepada pengiklanan, komitmen dan trafik, boleh memberi pendapatan kepada seorang blogger dalam jumlah yang besar. Tidak terasuk, pengiklan mungkin mempunyai 'freebies' juga!

Dalam masa lalu, advertorial telah disediakan untuk semua Nuffnangers kami. Walau bagaimanapun, disebabkan permintaan yang tinggi untuk advertorial dan keperluan bagi kita untuk mengecilkan juumlah blogger yang beribu-ribu akan mendapat advertorial, hanya blogger eksklusif kini akan layak untuk mendapat advertorial.

Acara Komuniti

Nuffnang turut dikenali sebagai  penganjur kepada beberapa acara komuniti terbesar, terdiri dari tayangan filem, ulasan makanan, pelancaran media dan banyak peristiwa-peristiwa yang lebih eksklusif. Seberapa banyak yang kita ingin untuk menjemput kepada semua Nuffnangers ke acara ini, namun tidak mampu untuk menampung semua orang.

Oleh itu, Nuffnang akan memberikan ahli glitterati keutamaan teratas apabila ia menganjurkan acara-acara seperti yang tersebut di atas.

Peraduan

Nuffnang telah menjadi tuan rumah kepada beberapa pertandingan 'giveaways' dan yang paling menarik, di mana blogger menerima hadiah yang terdiri daripada baucar diskaun untuk produk hamper, telefon bimbit dengan kamera, dan juga semua dibayar perbelanjaan perjalanan luar negara!

Dengan permintaan yang tinggi untuk pertandingan, Nuffnang akan memberi keutamaan kepada ahli glitterati sebelum membuka mereka kepada bukan-glitterati ahli.


perghh... menarikkan offer untuk ahli-ahli glitterati nuffnang. Jadi tunggu apa lagi, jom join nuffnang. 

Lepas ni saya akan update cara-cara memasukkan iklan nuffnang dan setting kepada akaun nuffnang. Jangan lupa follow blog ni dan sponsor blog ni. 
Share on Google Plus

About mdzulsidek

Dilahirkan pada tahun 80 dan membesar pada era 90'an di Kuantan, Pahang. Masih menetap di Kuantan dengan pasangan hidup dan bersama dua cahayamata yang comel. Tidak mengimpikan apa-apa dalam berblog, sekadar berkongsi apa yang dirasakan menarik dan berguna, serta memanfaatkan ilmu yang ada hasil dari pengorbanan emak dan ayah. Selain cuba menyebarkan ilmu dan pegetahuan yang bermanfaat, moga menjadi bekal yang baik di sana nanti dan turut memanfaatkan pemegang saham utama diri ini...arwah emak dan ayah.
    Blogger Comment

2 komen:

  1. "Perhatian! Jika iklan, atau link untuk rangkaian pesaing diletakkan di blog anda pada bila-bila masa, crawler kami akan mengesan dalam tempoh 4 hari dan anda secara automatik akan dikeluarkan dari kelab glotterati."--->tolong terangkan dengan lebih lanjut.

    BalasPadam
    Balasan
    1. maksud dia kalau kita ade letak iklan dari syarikat selain nuffnang, terutama yang base dia syarikat asia tenggara / pesaing nuffnang, kita akan dikeluarkan secara automatik dari kelab exclusive / glitterati tu...

      sbg contoh, kita register dengan syarikat pengiklanan lain, dan kita publishkan ke blog kite sebgaimana kita publishkan iklan dari nuffnang, secara automatik dalam masa 4 hari crawler (robot) nuffnang akan detect dan turunkan taraf membership kita dengan nuffnang dari glitterari kepada non-glitterati. bukan stakat taruk iklan, kita bagi link / cerita pasal syarikat pesaing pun akan dikenekan tindakan tersebut. so elakkan bagi link/publish/cerita pasal syarikat pengiklanan lain terutama yang di asia tenggara.

      ok x penjelasan ni?

      Padam